پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 19 آذر 1392

قدردانی از تلاشهای صورت گرفته برای سازماندهی آغاز اعزام عمره گزاران در ماه صفر

نماينده ولي فقيه و سر پرست حجاج ايراني در آستانه آغاز سفر عمره زائران ايراني، از تلاش‌هاي شبانه روزي رئيس سازمان حج و زيارت و همكاران وي براي سازماندهي آغاز اعزام زائران ايراني در ماه صفر قدرداني كرد. 

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر روز دوشنبه ۱۸ آذر ماه، در نشست شوراي برنامه ريزي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به بررسي‌هاي كارشناسي اجرايي و فرهنگي براي انجام سفر عمره، اظهار داشت: خوشبختانه همه عزيزان كارها را جدي گرفتند و به موقع جلسات را تشكيل داده و با توجه به شرايط موجود و با تخصصي كه در حوزه‌هاي مورد نياز دارند، توانستند به موقع عمليات عمره را با عدد مناسب آغاز نمايند.


وي افزود: با بهره گيري از رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر آغاز برنامه ريزي‌هاي حج و عمره بلا فاصله پس از پايان عمليات حج، كميته‌هاي مشترك بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت در حوزه‌هاي مختلف حج، عمره و عتبات جلسات كارشناسي متعددي تشكيل داده و براساس جمع بندي‌هاي اين جلسات، پس از ۱۲ سال براي نخستين بار سفر زائران ايراني به عمره از ماه صفر آغاز مي‌شود.

وي افزود: با پيش بيني‌هاي صورت گرفته و برنامه ريزي‌هاي انجام شده، در سال جاري حدود۸۵۰ هزار نفر از مشتاقان زيارت حرمين شريفين به عمره اعزام خواهند شد.

سرپرست حجاج ايراني از دست اندركاران امور حج و زيارت خواست، موضوع سفر مستقيم زائران ايراني در عمره سال جاري به مدينه منوره را پيگيري كنند و با هماهنگي با شركت‌هاي هواپيمايي شرايطي را فراهم سازند كه پروازها بدون تاخير انجام شود.

وي با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني دقيق به زائران افزود: لازم است جزئيات برنامه‌هاي مربوط به سفر زائران به عمره و عتبات از قبل به آگاهي زائران برسد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در مورد عتبات اظهار داشت: با توجه به نزديك بودن ايام اربعين حسيني(ع) لازم است امكانات مناسب اجرايي، پزشكي و فرهنگي در اختيار زائران ايراني قرار گيرد تا نهايت بهره برداري معنوي را از سفر به عتبات در اربعين حسيني را داشته باشند.

مهندس اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيز در اين ديدار اظهار داشت: نعمت همفكري و همدلي ميان بعثه و سازمان حج و زيارت و برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته ثمرات و بركاتي براي مردم ايران دارد.

وي افزود: سازمان حج و زيارت برنامه ريزي‌هاي مناسبي براي عمره سال جاري و سفر به عتبات داشته و تلاش خود را براي هر چه با شكوه‌تر برگزار شدن سفرهاي زيارتي بكار خواهد برد.

 

منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی حج

روتیتر